Pasageri cu Mobilitatea Redusă

decembrie 13, 2017

Acceptarea la cursă a persoanelor cu dizabilităţi locomotorii, are la bază doi factori principali. Aceştia sunt:

  • Abilitatea agentului Handling de a oferi asemenea tip de servicii (echipamentul necesar şi personalul instruit)
  • Limitările (numărul maxim de PMR la bord pe tipul de avion, acceptarea la bord a anumitor categorii de PMR)

Asigurarea confortului călătoriei unei persoane cu dizabilităţi implică o serie de factori cum ar fi starea de sănătate a pasagerului, echipamentul solicitat, transportatorii aerieni şi nu în ultimul rând tipul aeronavelor.

Din acest motiv, este necesar ca pasagerul să solicite serviciul pentru persoanele cu dizabilităţi cu cel puţin 72 de ore înainte de zbor, pentru ca transportatorul să facă toate aranjamentele necesare în acest sens. Solicitarea dată se face de obicei în momentul rezervării biletului, unde agentul introduce toată informaţia necesară.

În cazul în care pasagerul suferă de anumite boli, considerate cazuri medicale, compania Fly One va solicita adiţional, certificate medicale care atestă starea de sănătate a pasagerului. În acest sens, formularul special MEDIF va fi completat de către medicul curant al pasagerului şi transmis companiei.

Pentru noi, este foarte important să cunoaştem şi în ce măsură vă este afectată mobilitatea. Vă puteţi ghida de aceste trei categorii pentru a stabili gradul de dizabilitate:

  • WCHR – Wheelchair Ramp: Pasagerul solicită scaunul cu rotile doar pentru a parcurge distanţe lungi, şi este capabil să urce treptele fără asistenţă;
  • WCHS – Wheelchair Steps: Pasagerul poate parcurge distanţe scurte pe propriile picioare însă nu poate urca scările.
  • WCHC – Wheelchair Cabin: Pasagerul solicită asistenţă permanentă. Nu se poate deplasa la bord fară ajutorul unei alte persoane iar scaunul rulant propriu este o necesitate continuă.

În cazul în care pasagerul va călători cu scaunul personal, acesta va contacta transportatorul pentru a-l informa în legătură cu greutatea, dimensiunile şi alte caracteristici speciale ale acestuia (ex: pliabil/ne-pliabil, sport/cu acţionare electrică, etc.).

Scaunele rulante propulsate de un motor electric, alimentat de o baterie, sunt acceptate spre transport doar în baza unor condiţii speciale. Întâi de toate, aceste baterii trebuie să fie de tip “uscate”, sau cu gel, pentru a evita scurgerea de lichide, şi trebuie demontate pentru a putea fi izolate separat, înainte de îmbarcare. Scaunele rulante electrice alimentate de baterii umede sau lithium nu vor fi acceptate spre transport.

Compania FlyOne nu va percepe taxe suplimentare (transport gratuit) pentru transportul echipamentului de mobilitate (scaun rulant, cârje sau alte echipamente auxiliare). Echipamentul se va transporta doar la cală.

Animalele de companie Ghid, pentru PMR.

Patrupezii ghid, care însoţesc un pasager cu mobilitate redusă, sunt acceptate la bordul aeronavei absolut gratuit, iar pasagerul va informa compania despre acest lucru încă din momentul rezervării biletului.

Animalele Ghid (câinii), sunt acceptate cu următoarele condiţii:

  • Greutatea şi mărimea nu este restricţionată
  • Pasagerul trebuie să deţină un certificat, care confirmă statutul de „Animal Ghid”
  • Nu este permis să se deplaseze prin aeronavă
  • Nu trebuie să ocupe un scaun
  • Nu trebuie plasaţi în container
  • Trebuie sa fie echipaţi cu botniţă şi lesă

Pasageri cu deficienţe (parţiale) auditive sau vizuale.

Dacă pasagerul suferă de deficienţe auditive sau vizuale (parţiale), este recomandat ca acesta să informeze agentul/compania, în momentul rezervării biletului, pentru a putea beneficia de asistenţa cuvenită. Nu este necesară însă prezentarea vreunui act medical care să confirme acest lucru.

Pasagerii nevăzători, sau surzi, vor putea călători doar însoţiţi. De menţionat că pasagerii cu mobilitate redusă sau cu deficienţe de percepţie senzorială îşi pot exprima preferinţa pentru locul ocupat la bord. Cu toate astea, din considerente legate de siguranţa zborului acestea pot fi restricţionate pe anumite rânduri (ex: ieşirile de siguranţă).

Oferte speciale de la FlyOne

Abonati-va la newsletter FlyOne si primiti stiri despre ofertele fierbinti, promotii si noutati!